De voorstelling begint wanneer iemand op scène komt, naar de microfoon stapt, de hoogte aanpast en begint te spreken. 

De persoon die dit gaat doen, is goed in beginnen. Iedereen wou die scène graag spelen, maar het lot heeft beslist wie het wordt. 

Als je begint, zet je de toon voor de hele voorstelling. En dat is niet gemakkelijk, beginnen. Het is een zware verantwoordelijkheid, want als de eerste zinnen goed gedaan zijn, als die goed landen, wel, dan is dat pure magie. 

Het begin kan uiteraard niet voor eeuwig doorgaan. De rest van de voorstelling moet ook gebeuren en neen, we gaan niets verklappen. Maar vertrouw ons, we vertellen u verhalen. 

In Every Word Was Once An Animal danst Ontroerend Goed op het dunne koord tussen de waarheid en een andere waarheid. Vergeet wat u net las. Onthoud gewoon dat een halve waarheid vaak een grote leugen is. 

'Een voorstelling die intrigeert, vervreemdt en vaak doet lachen.'

****
De Morgen
Ewoud Ceulemans

'Waar gààt dit eigenlijk over?'

****
Het Nieuwsblad
Magali Degrande
regie Alexander Devriendt cast Aaron J. Gordon, Bastiaan Vandendriessche, Charlotte De Bruyne / Eliza Stuyck / Sascha Bornkamp, Karolien De Bleser / Sachli Gholamalizad, Shôn Dale-Jones tekst Alexander Devriendt, Angelo Tijssens, Charles Purcell & cast techniek (tournee) Pepijn Mesure, Koen De Wilde scenografie/ geluid / muziek Babette Poncelet, Pepijn Mesure, Thibault Annoot (intern) kostuums Valerie Le Roy, Leentje Kerremans  productie Marie Peeters,  Fien Vandermeersch (intern)  tourneeplanning Charlotte Nyota Bischop  grafisch ontwerp Nick Mattan  video Angelo Tijssens (director) & Maxime Lahousse (DOP) fotografie (promotie) Sanne De Wilde  fotografie (scene) Mirjam Devriendt coproductie Perpodium (B), Theatre Royal Plymouth (UK), Kunstencentrum Vooruit (B), Richard Jordan Productions (UK) productie Ontroerend Goed Met de steun van de Vlaamse Overheid en de Stad Gent. Deze productie kwam tot stand met de steun van de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid