



Net als de titel, is deze voorstelling een palindroom. Je kan ze van voor naar achter en van achter naar voor bekijken. Want sommige mensen geloven in onze vooruitgang, terwijl anderen net het omgekeerde geloven. Sommigen zeggen dat de wereld naar de kloten gaat, anderen vinden hen doemdenkers.
Wie er ook gelijk heeft, in onze onophoudelijke vooruitgang, hebben we de wereld waarin we leven voorgoed veranderd. Zijn onze acties onomkeerbaar of kunnen we ze nog ongedaan maken?
Deze voorstelling toont een visuele metafoor voor dit cruciale moment in onze toekomstige geschiedenis. Het volgt de mensheid op weg naar zijn ondergang of redding.
Are we not drawn onward to new erA won in 2019 de Fringe First Award en was genomineerd voor de Total Theatre Award in Edinburgh.
'Dit is een van de allermooiste voorstellingen die Ontroerend Goed ooit maakte, op de grens tussen beeldende kunst en theater, poëzie en politiek. Het stuk oogt prachtig (maar klinkt brutaal ontoegankelijk) tijdens de eerste twintig minuten. Maar die zijn net nodig om die magistrale kanteling mogelijk te maken. Pas zo wordt de voorstelling een helder, wonderlijk statement over hoe we onszelf en onze wereld dreigen te vernietigen.'
'De vraag is nu alleen wat Devriendt na dit stuk nog kan maken om de theaterbezoeker te verbazen. Geniaal.'
'Met 'Are we not drawn onward to new erA' toont Ontroerend Goed voor nu het eeuwig worstelen van de mens om het goede te doen, in weerwil van zijn eigen tekortkomingen. Zolang we er nog zijn.'
'Een technisch verbluffende, emotioneel verwoestende show over het punt waarop de mensheid niet meer terug kan.'