£¥€$ (Lies) is een knappe historische én psychologische analyse van de wereld van de high finance.  Daarbovenop is het ook slim, snel en razend spannend theater.

De Morgen - Evelyne Coussens *****

... Het is fenomenaal hoe £¥€$ in minder dan twee uur tijd een complex historisch gegeven als de financialisering van de economie inzichtelijk maakt.  Dat alleen al is een huzarenstukje, en toch blijft vooral de psychologische mindfuck hangen.

De Morgen - Evelyne Coussens *****

Ontroerend Goed bouwt die suspense op de stock market haast onmerkbaar op

De Standaard - Filip Tielens ****

Als de markten gecrasht zijn en het licht is uitgegaan (letterlijk), wordt in de rij voor de vestiaire druk nagrepraat over de shortposities, de mergers en de bond sales.  Het financiële nieuws is opeens een stuk tastbaarder geworden.  Dat is misschien wel de grootste verdienste van £¥€$. 

De Standaard - Ruben Mooijman ****

As interactive theatrical experiences go, Ontroerend Goed's £¥€$ has got to be one of the best. The audience are sucked into a world of global markets, banks and the deals to be had, then hit square between the eyes with message about economics.

What's On Stage - Su Carroll ****

What Ontroerend Goed has done with £¥€$  is far more powerful than simply presenting a play about greed and corruption. We can feel the damage done and we have no-one else to blame. It's a lesson for us all.

What's On Stage - Su Carroll ****

It’s the Belgian company Ontroerend Goed back at its remarkable best, a show that simultaneously reinvents what theatre can be and triggers our emotions in exactly the way the best theatre can do.

The Scotsman - Mark Fisher *****

Under the ever-reliable direction of Alexander Devriendt, this is as polished a performance as you will see in Edinburgh and should be on everyone’s must-see list, especially those of politicians and bankers.

British Theatre Guide - Philip Fisher *****

Driving a global market to implosion, and spurring a financial crisis that causes widespread misery and uncertainty, really shouldn’t be this fun. Yet, the gleeful pursuit of profits in Ontroerend Goed’s new co-production is so satisfying you might well forget about the consequences.

Exeunt Magazine - Chris McCormack

Naarmate de minuten verstrijken, krijgt iedere deelnemer diezelfde gloed in de ogen als James Caan in The Gambler. Pure adrenaline. Traders hebben geen monopolie wanneer het hebzucht betreft. Meer nog dan een morele les over de uitwassen van het financiële kapitalisme, herinnert ‘£¥€$’ ons eraan dat geld een beladen goed is en brengt het de psychologische en emotionele dimensie ervan onder de aandacht

Le Figaro Culture - Etienne Sorin

Dit strakke, meeslepende spektakel is bevredigend, bevrijdend, voor sommigen zelfs een tikkeltje verslavend

Le Dauphine - Sophie Bauret

Laat ons duidelijk maken dat het niet gaat om meedoen aan een gigantisch gezelschapsspel, maar wel om meedoen aan een theaterstuk waarbij immersie en de deelname van het publiek een centrale rol spelen

Art au Present - Marius Baulieu

Een verheugende, eenvoudige en ongewone vorm van theater waarbij het publiek een actieve rol krijgt toebedeeld. £¥€$ laat de toeschouwers/spelers denken en ervaren, terwijl ze verstrikt zitten in het plezier dat de winst hen verstrekt. Voorlopig althans …

Journal La Terrasse - Eric Demey

onweerstaanbaar subversief

Toute La Culture - Amelie Blaustein Niddam

Je ziet je fortuin toenemen, je ontdekt de subtiele details van investeringen, je voelt je stilaan meester van de wereld, … totdat de groep acteurs waarvoor Alexander Devriendt en zijn team een beroep hebben gedaan op Franstalige bondgenoten op een meesterlijke wijze de spreekwoordelijke zandkorrel in de machinerie komt strooien. Ze spelen het spel zo dat je volledig vergeet dat je in het theater zit en plaatsen je uiteindelijk voor de realiteit van een beurskrach… en je eigen verantwoordelijkheden daarin

Le Soir - Jean-Marie Wynants

Een zeldzaam intelligent stuk dat inzet op de emotie om niet alleen de financiële wereld maar ook de hebzucht van de mens beter te begrijpen. Adembenemend!

RFI - Muriel Maalouf