De vraag is nu alleen wat Devriendt na dit stuk nog kan maken om de theaterbezoeker te verbazen. Geniaal.

Het Nieuwsblad - Rudy Tollenaere

Dit is een van de allermooiste voorstellingen die Ontroerend Goed ooit maakte, op de grens tussen beeldende kunst en theater, poëzie en politiek. Het stuk oogt prachtig (maar klinkt brutaal ontoegankelijk) tijdens de eerste twintig minuten. Maar die zijn net nodig om die magistrale kanteling mogelijk te maken. Pas zo wordt de voorstelling een helder, wonderlijk statement over hoe we onszelf en onze wereld dreigen te vernietigen.

Knack - Els Van Steenberghe ****

Created with charming, almost childlike, simplicity, the skill of the performers and those who conceived the piece cannot be applauded too highly. 

Western Morning News - Simon Parker

Met Are we not drawn onward to new erA toont Ontroerend Goed voor nu het eeuwig worstelen van de mens om het goede te doen, in weerwil van zijn eigen tekortkomingen. Zolang we er nog zijn.

Theaterkrant.nl - Louise de Koning ****

an admonitory piece about climate change that has a palindromic title and structure to match. And it speaks an initially indecipherable language that makes complete sense by the time the show has come to its bleak but beautiful end. After seeing this, you may never want to hold a plastic bag again.

New York Times - Matt Wolfe

Are we not drawn onward to new erA is an inventive, meticulously choreographed, high artistic commentary on humanity’s collective destruction of the Earth and every person’s responsibility to commit fully to its rehabilitation.

The Skinny - Carmen Paddock ****

The simplest response to this phenomenal show is just to say, “wow”.

British Theatre - Mark Ludman *****

... a playful, ambiguous work, whose ultimate message could be joyfully optimistic or deeply despairing – and is probably both. It's vitally important theatre that seems perched precariously on our current make-or-break moment, a show that never preaches, yet reveals possibilities, fears and hopes.

The List - David Kettle *****

It’s fine work and compelling viewing from a company who used to be tricksters and who are increasingly deep thinkers.

Stage Door - Lyn Gardner

a technically dazzling, emotionally devastating show about humanity's point of no return

Time Out London - Andrzej Lukowski *****